Δεν χωρά αμφιβολία πως το Yaris είναι ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της αγοράς....
....Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως από το 1999 που πρωτολανσαρίστηκε στην κατηγορία του το 26% των πωλήσεων (περίπου 4 εκ. μονάδες) αντιστοιχούν στο supermini της Toyota και φυσικά οι ιθύνοντες της εταιρείας επιθυμούν να διατηρήσουν την εμπορική του πορεία στα ίδια ή και υψηλότερα επίπεδα. Κάτι που δεν θα είναι δύσκολο, κρίνοντας από την πρώτη μας επαφή με την 3η του γενιά...
Ευάερο και ευήλιο…
Η εμφάνιση της νέας γενιάς δεν κρύβει κάποια έκπληξη. Άλλωστε, για ποιο λόγο να υπάρξει κάποια από τη στιγμή που το σχεδιαστικό τμήμα βασίστηκε στη φόρμα του προηγούμενου μοντέλου δημιουργώντας ένα εξίσου ελκυστικό σύνολο, ακόμη και αν κάποιοι το βρίσκουν συγκρατημένο. Μακρύτερο κατά 10 εκατοστά (συνολικό μήκος 3,885 μέτρα), το ίδιο φαρδύ και χαμηλότερο κατά 20 εκατοστά, το Yaris φλερτάρει με τον μέσο όρο του B-segment (περίπου στα 4 μέτρα).
Χαμηλότερο, καταφέρνει να δείχνει πιο «σπορτίφ» (με αεροδυναμικό συντελεστή 0,287) και λιγότερο πολυχρηστικό από το προηγούμενο μοντέλο, μία άποψη που ενισχύεται από την κάπως επιθετική εμπρός όψη, με τα πίσω φωτιστικά σώματα να θυμίζουν κάτι από... Lexus. Όπως γίνεται αντιληπτό, το Yaris έχει ωριμάσει, έχει μεγαλώσει και το αυξημένο κατά 5 εκατοστά νέο δάπεδο στο οποίο βασίζεται έχει άμεσο αντίκτυπο στους σημαντικά μεγαλύτερους χώρους. Μάλιστα, οι Ιάπωνες παραδίδουν χωροταξικά μαθήματα, αφού το πλάτος της καμπίνας έχει αυξηθεί κατά 3 εκ., παρότι το πλάτος του αμαξώματος έχει παραμείνει το ίδιο. Αισθητά μεγαλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει πλέον τα 286 λίτρα.
Στο εσωτερικό η εικόνα αποσπά εξίσου θετικά σχόλια, με το βλέμμα να εστιάζει στην κεντρική κονσόλα και δη στη έγχρωμη οθόνη 6,1'' του multimedia συστήματος, με πλήθος λειτουργιών (bluetooth, θύρα USB, trip computer, κάμερα οπισθοπορίας, σύστημα πλοήγησης, σύνδεση στο διαδίκτυο μέσω κάρτας SIM κ.ά.) ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού. Ωστόσο, αισθητικά το νέο Yaris έχει απολέσει ένα μέρος του MPV ύφους του λόγω του χαμηλότερου ύψους της καμπίνας, των λιγότερο ευφάνταστων θηκών και της απουσίας του ψηφιακού πίνακα. Πλέον, ο πίνακας είναι αναλογικός και έχει μετακομίσει από το μέσο του ταμπλό στην ευθεία με τον οδηγό. Πιο πρακτικό ή όχι, αρκετοί μπορούν να θεωρήσουν λιγότερο νεωτεριστική και περισσότερο συμβατική την άποψη στο εσωτερικό, ενώ σημειώστε πως τα πίσω καθίσματα δεν είναι πλέον συρόμενα, αφού κάτι τέτοιο δεν χρειάζεται λόγω της πιο ευρύχωρης καμπίνας, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της Toyota.
Ακόμη καλύτερο..
Μία από τις μεγαλύτερες βελτιώσεις στο νέο Yaris έχει να κάνει με τα αισθητά καλύτερα οδικά του χαρακτηριστικά. Το νέο δάπεδο με το φαρδύτερο μεταξόνιο και γενικότερα το καλορυθμισμένο σασί συνθέτουν ένα ευχάριστο οδηγικά σύνολο με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και αποτελεσματική απόσβεση της ανάρτησης. Στα θετικά περιλαμβάνεται το καλύτερο σε αίσθηση και ακρίβεια τιμόνι, ο σαφής στο κούμπωμά του εξάρης επιλογέας (πέντε σχέσεων για το χιλιάρι Yaris) και η βελτιωμένη θέση οδήγησης, με τη θέση του τιμονιού να είναι περισσότερο ορθωμένη.
Σχετικά με την γκάμα των κινητήρων, υπάρχουν δύο γνώριμες εκδόσεις, η 1.0 με τον τρικύλινδρο των 69 ίππων και η 1,33 (με το διπλό VVT-i, δηλ. μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής) απόδοσης 99 ίππων. Η ισχυρότερη έκδοση συνδυάζεται εναλλακτικά με το νέο αυτόματο κιβώτιο Multidrive S (τύπου CVT) με επτά σχέσεις (για την ακρίβεια διαβαθμίσεις), ενώ υπάρχει και η αξιόλογη πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.4 D-4D με απόδοση 90 ίππους. Και οι δύο εκδόσεις εντάσσονται στην τεχνολογία Optimal Drive και διακρίνονται για την οικονομική και συγχρόνως αποδοτική τους λειτουργία, σύμφωνα με την Toyota.
Στο ταμείο…
Το νέο Yaris αναμένεται να φιγουράρει στις βιτρίνες των αντιπροσωπειών από το τέλος του μήνα αλλά οι παραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει, μιας και οι τιμές πώλησης έχουν γίνει ήδη γνωστές. Υπάρχουν τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού, με τις τιμές να ξεκινούν από 12.240 € για την έκδοση 1.0 (11.190 € για την τρίθυρη) και από 13.500€ για την 1.33 (13.000 € για την τρίθυρη). Οι λογικές τιμές πώλησης συνοδεύονται από πλούσιο εξοπλισμό και το σίγουρο είναι πως το νέο Yaris θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία του, πλαισιωμένο και από τo Verso S. Τέλος, σημειώστε πως στο δεύτερο εξάμηνο του 2012 αναμένεται και η υβριδική έκδοση.
Πηγή : cityauto.gr